Misja firmy a produkcja odzieży

surge polonia dla mężczyzn

Podstawy zarządzania przedsiębiorstwa wskazują na konieczność wyznaczenia (w zasadzie – sprecyzowania) misji i wizji firmy. Misja jest zestawem pewnych wartości, akcentujących rolę danej organizacji w jej otoczeniu i uzasadniających jej istnienie. Za przykład przedsiębiorstwa o silnej i widocznej misji posłuży nam polska marka Surge Polonia.

Misja w praktyce


Misja firmy nie jest jej reklamowym sloganem. Firma, której głównym wyrobem są rozpoznawalne koszulki patriotyczne Surge Polonia mogłaby poprzestać na produkcji i dystrybuowaniu odzieży. Realizacja misji, oddziaływanie na otoczenie, w którym firma działa wymaga jednak od niej więcej. Polski producent garderoby patriotycznej cyklicznie wspiera żyjących bohaterów (np. podczas akcji „Paczka dla kombatanta” organizowanej przez stowarzyszenie Odra-Niemen), kibicuje Polakom w różnych wyzwaniach (np. polska zimowa wyprawa na K2), pomaga rodakom (propagując udział w akcjach typu Szlachetna Paczka) itp.

Oddziaływanie między firmą a otoczeniem


Relacje na linii przedsiębiorstwo – otoczenie biznesowe nie są jednowątkowe. Redystrybucja części dochodu firmy do otoczenia, choćby w postaci akcji charytatywnych, tworzy kolejną nić połączenia z otoczeniem. Konsumenci dostrzegają poza-sprzedażowe zachowania firm i na ich podstawie, wraz z reklamą i PR-em, tworzą opinię o marce. W przypadku Surge Polonia nikt nie odmawia marce postaw patriotycznych, które ukazuje na koszulkach.